söndag 21 juni 2020

Storhelg

Inget firande i år, som "vanligt". Frun som jobbar inom åldringsvården hade jobbat ett par nätter så hon var inte så pigg hon heller.

Skrev ihop tre offerter på midsommaraftonsmorgonen och övergick till att pyssla med förstärkaren. Gjorde ny frontplåt till lådan


Vill ha ett lite äldre utseende så jag lackade med krymplack och blånerade skruvarna.


Kunde duga med "hönsnäbbsrattarna" men till volymkontrollen behövs nog en stor rund bakelitratt. Sen måste jag fundera ur hur man märker upp de olika kontrollerna.
 
/EDIT 2023-09-12
Har omvärderat hur den fungerar, det verkar som det jag trodde var voly i stället skulle kunna vara balans... så den potentiometer blev ju lite "felplacerad", mitt i.
EDIT/

Var ute och fiskade med en komppis. Hade tänkt mig abborre men det blev bara gädda.


Måste vara fel på mina fiskedrag. Tillverkade ett par nya abborrdrag.


Idag plockade vi fram luftbössan. Grabben har ju övat, virtuellt, många långa nätter så jag tillverkade ett kulfång och satte det på 10m avstånd.


Som innehavare av SA's guldmärke i skytte sköt dag ett skott i demonstrationssyfte.


Sen fick grabben börja skjuta. Han visar fallenhet. Undrar om han kan tänkas börja skjuta live? Ja på skytteklubb då och göra något annat än spela på datorn.

2 kommentarer:

  1. Wow! Man undrar ju vilka droger du går på ,som är så kreativ?
    Hur går det med Chiliodlingarna?

    SvaraRadera
  2. Nu har jag paus i odlandet, har bara en övervintrad Habanero som blommar och blommar. Någom frukt har det inte blivit ännu. O
    Och den har blommat av och till sen i januari.

    SvaraRadera