fredag 3 maj 2013

Äntligen fredag

Drog på mig finmekarTskirten och gick ut i snickarboa.



Sådär, nu är Thomas en 08:a igen och således är det inte alls långt att hälsa på.


Skulle nog ha tagit på mig tänkarmössan oxå för när jag skulle börja kapa skaften på ett par rosfria ventiler så kom jag på att jag saknar ventilslipmaskin och således inte kan slipa till skaften efteråt.

Fick gå in tillbaka. Frugan hade satt fram "vuxensaft" av enklare sällskapstyp så nu sitter jag här och  funderar på någon typ av konstruktion föra att slipa ventilskaft i svarven.



Undrar var man kan köpa stålbitar av bättre kvalisort att tillverka grejer av (har mest axlar och det är ju småjobbigt att först börja med att tillverka rektangulära bitar.

Så långt kom jag i.a.f. att jag lyckades tillverka en jigg för att fästa och centrera ventilskaften i svarven när det skall fräsas hål i dom. Testade även att fräsa lite i skaftet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar