fredag 24 maj 2013

Sommar

Ett säkert tecken på att det är sommar är när oljan är uppkickad ur vehuset på "The Unapproachable".  I år krävdes 5-6 kickningar för att den skulle starta, det börjar bli dags för renovering av topp och cylinder mao. (eller fixa choke till gasarna)

Nu gäller det, i första hand att putsa bort gravrosten mm.

Tror att jag skall byta ut skivbromsframgaffeln och det anskrämliga Triumh-navet, i år. Enda jag har att besluta om är ifall jag skall ekra upp Norton trumbromsnavet på 18 eller 19" alu fälg, WM2 eller WM3???

Jag måste dock erkänna att Triumph trumman fungerar bättre än orginal Lockheed skivbroms, förmodar att den är bättre än Nortons trumbroms oxå. Nortons är snyggare iaf.


Undrar ifall jag skulle göra ett besök hos besiktningsgubbarna i år, som omväxling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar