fredag 10 maj 2013

Sommar

Nu har jag deklarerat sommar och iom detta stängde jag av luftvärmepumpen. Egentligen skulle jag ha gjort det för några veckor sedan men det var först idag elräkningen kom.

Är det förresten någon annan än jag som tyckt sig notera att elleverantören helst ser att man förlänger elavtalet mitt i smällkalla vintern. När vi flyttande in för länge sedan så tecknades elavtalet i April men nuförtiden mäste vi binda elavtalet i Februari. I annat fall så görs det automatiskt till högsta möjliga taxa. Jävla märkligt är det i alla fall.


Nu får man äntligen börja slava på huset & tomten med snickerier, målerier och diverse svettframkallande aktiviteter. Fuskade redan med att plantera midsommarnypotatisen för någon vecka sedan, vilket förmodligen var för sent det med.

Noterade redan i bilden ovan att jag "glömt" permanenta eldragningen samt att fönstrena behöver tvättas. Förmodligen skulle jag behöva utföra lite service på luftvärmepumpen oxå. Tror jag tar en öl och lugnar ner mig :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar