lördag 11 februari 2017

GP

Ground Plane Antenna. 

Ett projekt som legat i pipelinen och som nu, av nedanstående orsak hamnade i produktion.

Idag fungerar inte fibern så det finns varken TV eller markbunden internet.
Ringde igår till Viasat och hamnade i 25min kö som nog var närmare 40min. Hur som helst, när jag fick prata med supporten blev jag instruerad hur jag skulle hjälpa dem att felsöka.

På min fråga vart jag skickar fakturan för felsökning började killen stamma och kom med en massa svammel.
Felsökningen resulterade i felanmälan och löfte om omedelbar åtgärd och kompensation. Nu tror jag inte på tomten heller. Hoppas nu att dom fixar det inkommande vecka. Grabben har redan abstinens.

Tillbaka till min prototyp. Dvs. jag testar med en liten på 460MHz innan jag bygger en mycket större för ca 68-70MHz där jaktradion i Finland håller till.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar