lördag 29 augusti 2020

Beräknat

Eftersom grabben skall ha en så kallad grafräknare till skolan och jag anser att en begagnad räknar lika bra som en ny, fast billigare, så har jag kollat på Tradera.

Som i alla auktioner får man ha is i hatten och inte buda huvudlöst. Jag har många ggr sett budgivningar som gått överstyr. Där begagnad grejor blivit dyrare än att köpa nya över disk.

Hur som helst, här ett exempel på när någon betalar mer än vad som behövs. Här köpte någon en räknare för 855kr när det fanns en likadan att köpa till fast pris för 700kr. I morgon finns det säkert en ännu billigare att köpa, ifall man inte har bråttom.

2 kommentarer:

  1. har oxå funderat på det där många ggr, verkar som folk bara budar hej vilt för att det e auktion

    SvaraRadera
  2. Det är ju billigt för att det är auktion, verka många tro, själv tror jag att det är svårt att fybda på Tradera.
    Jag fascineras även av att det är kö med pensionärer till lokala loppiset även om dom borde fatta att dom är i riskgrupp 1A vad gäller covid, men det ät ju billigt och det är viktigare, eller?

    SvaraRadera