tisdag 4 augusti 2020

Surgubbe

Eller mera åt det förbannade hållet. Inte i meningen fördömd utan nu uppretad.

Höll på att krocka med en vettvilling i en bil med företagslogga från bilverkstad. Ringde bums upp det företaget och bad dom kolla ifall junioren bakom ratten ens hade körkort. Dom meddelade senare att dom pratat med personen ifråga (som lånat den bilen).

Sen skulle jag hämta ut ett paket som jag bett skulle skickas till ett visst utlämningsställe. Men det gick tydligen inte. Vare sig speditionsföretaget eller auktionssidan verkar vara flexibla i den frågan. Det har jag skrivit om förut. Så antingen parkerar man olagligt utanför, bland bussarna eller så bär man sina paket ett hundratal meter. (inget problem innan paketen börjar väga över 20kg).

Senare skulle jag studera det häfte jag köpte på Husqvarna Museum. Var det samma kvalitet på konstruktionen hos deras MC som på häftet så förstår man att dom fick lägga ner. När jag öppnade häftet så lossade pärmen. För varje blad man vänder så omvandlas det till lösbladssystem.






















Som synes i ovanstående bild lyckades jag få tag på sista numret av Classic Bike. Den hade en hel del intressanta artiklar. Men hallå, 10 sidor om en BMW, vem läser sådant, känns mest som utfyllnad?

Få se nu ifall det chanserar fullständigt nu  när man slår ihop den med MCM som jag tröttnade på redan innan 1a utgåvan av CB gavs ut.

För att kanske lätta upp detta inlägg så undrar jag ifall någon kan gissa värdet av tiokronorna i Mer-flaskan. Tömde ur fickorna i den flaskan förr, på den tiden någon använde mynt. Dvs innan dom nya magnetiska "kopparmynten" började präglas.




3 kommentarer: