onsdag 12 augusti 2020

Färgtest

I den pågående saneringen av förrådet hittade jag gamla enkla slitna köksststolar. Fick för mig att testa lite olika kalkfärger och patineringsteknik. 

Seriöst gick jag ut med att först reparera spruckna spjälor.

Sen kladdade jag på lite olika färger i olika lager. Därefter "patinerade" jag med sandpapper och avslutade med vax.

Jag får nog ärligt erkänna att det känns som den artistiska ådran drabbades av kärlkramp.
Det såg definitivt bättre ut för mitt inre öga än hur det blev. Till mitt försvar så var det med flit det valdes tre färger för att testa olika resultat. Max två färger skulle det bli i skarpt läge och då i lager, inte sida vid sida.

Nu får jag vänta tills det blir mörkt ute om dagarna innan jag smyger in på åtevinningen och dumpar stolen, så sliper jag att dom pekar och skakar på huvudet.

På tal om att peka så skickade dom ut en kille för att peka finger åt mig förra gången på återvinningen. Förmodligen för att jag "bytte till mig" en gamma Makita borrmaskin med laddare och batterier, allt i orginal plåtlåda.

EDIT

Kunde inte hålla mig. Tonade ner det röda lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar