onsdag 19 augusti 2020

Utlämnad

I anslutning till mitt förra inlägg och till tidigare inlägg så ondgör jag mig om valen av utlämningsställe.

Eftersom man tydligen skall göra allt själv så försökte jag få en säljare på Tradera att byta utlämningsställe. Men eftersom han redan bokat Schenker, via Tradera när jag redan betalt, till det utlämningsställe deras programvara tycker är bäst så gick det inte att ändra . Inte även om han strök över och skrev nytt utlämningsställe. Det sket ju Schenker i.

Inför nästa paket kontaktade jag nu Tradera och bad dom permanent ändra det förvalda utlämningsstället. Men se, det gick ju inte det heller. "Det får du boka med säljaren". Att det skall vara så jävla svårt. Skrev vad jag tyckte om dera halvfärdiga, dåliga system. Och bad dom göra lite produktutveckling och kundanpassning.

Kontaktade säljaren, innan jag betalade, och bad om annan utlämningsadress. Få se ifall det lyckas..

EDIT 2020-08-21

SkitSchenker! Lyckades byta utlämningsställe för senaste paketet. Glad i hågen åker jag 10km, enkel resa, för att hämta ut mitt paket. Men nu är Schenkers datasystem nere så jag får inte ut något paket.

Fortsatte till Raceway men lyckades pricka in deras lunch på minuten så där fick jag inte ut något heller

Undrar ifall man skulle ta och prova med bolaget om man nu får ut något där heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar