måndag 4 januari 2021

Årets julklapp

Noterade att stormköket tydligen är årets julklapp och att det kostar 800-1000 sek.

Själv har jag naturligvis sådant sedan länge. Behövdes på fiskeresorna i fjällen, så jag önskade mig något helt annat i år. Kanske mer om det någon annan gång.

Förutom det i  butik inköpta Trangiaköket har jag även ett Trangia jag byggt ihop av delar jag hittat på skroten under åren.

 
Delarna har jag hittat vid 3-4 olika tillfällen. Kaffekannan, den lite större modellen, så sent som för tre veckor sedan. Eftersom kilopriset på aluminium, på skroten, är runt 30kr och att jag fick spritbrännarna gratis så är jag nu uppe i en totalkostnad på under 30kr för detta kök.

Stekpanna saknas. Att köpa nytillverkad från Trangia kostar 140kr + 60kr i frakt så jag väntar och ser ifall jag hittar en sådan med. Och jag har ju en stekpanna i det andra köket. 

Kunde planera åka förbi Krokom och Trångsviken och göra ett besök på fabriksbutiken/muséet, nästa semesterresa. Hade gärna sett Nidaros-domen i Trondheim och det är på samma resa.

/Edit
Köpte en stekpanna på Naturkompaniet i Ö-vik i sommar (2022). När jag kom hem visade det sig att jag redan hade köpt en så nu har jag en extra/reserv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar