torsdag 21 november 2013

Murphy

Jag hade ju sedan länge bestämt att i samband med byte till vinterdäck skulle jag byta ut varseljusen till LED lampor. Eftersom jag är en stackare utan riktigt garage så checkade jag in på lokala GDS verkstaden. Tillgång till billyft underlättar ju det med.

Efter att ha lossat hjul och ytterligare 10 skruvar fick jag dän innerskärmen och kom åt att börja leta efter lampan. Ungefär på mitten av bilden lite på övre halvan.

Bilden blev suddig pga dåligt batteri i kameratelefonen (ingen blixt)

LED gav ett mycket starkare och klarare sken än orginallampan.

 
Förutom att kontakstiften på KinaLED:arna var lite mindre än på orginalen så var passformen god. 
Däcksbytet gick även det utan problem

Sedan var det dags för Murphy att slå till - igen.
Först såg han till att batteriet i telefonen var urladdat så att den stängde av och inte gick att använda ifall man skulle behöva ringa efter hjälp.
Bilen startade snällt så att jag kunde köra till utfarten. 
Men när jag hade betalt och skulle starta för att köra ut så sa startmotorn "döh" och så var bilens batteri urladdat det med.
Av en händelse hade jag en batteriladdare i bilen. När jag anslöt den så brann dess säkring.
Gick in och lånade batterivagnen. Den visade sig vara urladdad även den...
Till sist fick jag låna ett sprillans nytt batteri och då startade bilen.

Kanske skulle byta batteri inför vintern, det är ju snart 14 år gammalt nu.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar