Inför sommaren. Hämtade hem pelarborren från tidigare jobbet, där den stått och samlat damm. Dom ansåg att jag borde hämta den nu och det lovade jag göra, för två månader sedan.
Nu står den iaf på gården.
Koordinatbodet flyttades separat. Svintungt är det (50kg enligt nedanstående länk). Testade att tappa det på foten.
Hela pelarborren borde gå på blocket. Undrar hur mycket man kunde begära? Redan ett Demanders koordinatbord kostar bara det nästan 20 papp nytt...
Sen började ruckelAudin låta lika illa som min svarv. Lagerfel på höger fram. Samma hjul där jag bytte bromsok i våras. Samma hjul där fjädern gick av och punkterade däcket för någon vinter sedan. Tror f..n att det var den sidan jag blev tvungen att byta drivaxel oxå.
Service bokad, á 6 300kr, till i morgon bitti. Tänka sig hela två veckor sedan kondensorn till ACn byttes, á 15 400kr. Dags att byta bil innan nästa haveri, om jag hinner.
Ja, förutom att nyss plongade det till och Audin vill ha service inom 500km. Undrar vad verkstaden tycker om att motorlampan tänds lite nu som då. Besiktningen gillar iaf inte sådant. Förr ggn lyckades jag inte släcka motorlampan innan o blev tvungen att byta EGU ventil o tillhörande kylare för 16 storpengar. Efter det var det kamrem o vattenpump för lika mycket till.
Men nu tänker vi positivt. Ska i stället åka med husbilen, som laddar när den vill. Och i går natt började kylskåpet jävlas igen.
Återmonterade den extra kompressorkylbox som inhandlades härom sommaren. När kylskåpet jävlades...



















