tisdag 2 december 2014

Garanti

I samband med tidigare nämnda flyttstädning så hittade jag garantikortet till mitt gamla flugspö.


25 års garanti och oberoende av hur det gick av.
Det är vad jag kallar garanti, och det är fortfarande några år kvar på den

Har faktiskt utnyttjat garantin en gång när jag snubblade i kanten av en fors... Kompisen har nyttjat liknande garanti på sitt spö 3ggr men så är det ju av "sämre" fabrikat ;-). Dessutom påstår han att ena gången så var det jag som efter ett försvarligt antal fiskesupar trampade på det, men: -"Det jag inte minns har aldrig hänt" alt. -"det som händer i fjällen, stannar i fjällen".

Åter till mitt garantiärende. Jag behövde inte ens visa upp något garantikort eller kvitto. "No questions asked" sas. Tyvärr schabblade den fiskeredskapshandeln så att det drog ut på tiden, såpass att jag blev tvungen att köpa ett till spö för att inte behöva åka med endast reservspöet på resan. (dock handlade jag inte det nya spöet från den butiken, faktiskt inte det förstnämnda spöet heller).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar