lördag 28 november 2020

Irritation

I en månad har jag närgranskat djurlivet då jag går kvällspromenaden med hunden. Det sedan grannens kaniner försvann. Dom rymde(?) i samband med att dom uppgraderades till utekaniner... (liknande hände vår första kanin)

Nå hur som helst, jag har sett en kanin/hare vid flera tillfällen sedan dess (inte innan) men det kan vara en vildkanin. Hare tror jag inte det är.

Den lokala rödräven som vi sett vid ett flertal tillfällen, den kan väl tänkas gillar kaniner.

Idag irriterade den hunden en längre stund, längre än vanligt. Den följde oss på 4-5m avstånd i minst en halv km. Naturligtvis tog batteriet i telefonen slut när jag skulle filma den. Men jag fick den på en film iaf.

Att det blev lite ryckigt beror till största del på att hunden drog i kopplet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar