fredag 29 juli 2022

Nytt hatobjekt

 

Har inte sett till paketet jag beställt men när jag nyttjar deras spårningsfunktion får jag meddelande

Eftersom det redan dagen innan kom ett SMS om att dom skulle leverera på onsdag så kollade jag brevlådan 3gg. På lunchen, efter jobbet och vid hundpromenaden. Jag såg varken till något paket då eller någon budbil under eftermiddagen.

Hur kan jag vara säker på att dom levererat paketet i min brevlåda?

Finns men liiiten möjlighet att någon hunnit vittjat postlådan men inte troligt.

Försöker man komma i kontakt med dom är det omöjligt. Dom vill inte ha några samtal, det märker man snabbt. Både deras hemsida och deras telefonrobot hänvisar till funktion på hemsidan som kräver inloggning.

Försöket att skapa användarkonto är hur eländigt som helst. Måste ange mejladress, skapa ett användarnamn och ett lösenord. Det visar sig att det inte får användas "specialtecken" (t.ex. å, ä, ö) i användarnamnet så jag blev tvungen att välja nytt. Sen måste man skapa lösenord som nu måste innehålla specialtecken + 3 villkor till! Väljer då deras för-genererade superduper lösenord. Då meddelas det att "användarnamnet är upptaget". Försöker då börja om från början men då är mejladressen redan upptagen. Försöker då skicka ansökan om att byta användarnamn. Inget mejl dyker upp. På den vägen är det.

/Edit
På vägen hem från jobbet fick jag en "uppenbarelse".
Eftersom det förmodligen inte är några raketforskare som fått jobb som paketleverantörer så tänkte jag snoka i grannens postlåda. Grannen är nämligen på semester.

Mycket riktigt, paketleverantören har inte kunnat skilja på en 2a och 4a i adressen, och där låg det saknade paketet.

2 kommentarer:

  1. Jag tror att snart måste vi förlita oss på dom obefintliga butiker som finns kvar eftersom näthandel och post snart inte fungerar alls. Begåvningsreserven har tagit över.

    SvaraRadera
  2. Problemet var att det gällde en reservdel till en produkt. Produkten säljs iofs övet disk men när det gällde reservdel så hänvisades jag till tillverkaren...

    SvaraRadera