fredag 16 februari 2024

En början

Det går trögt, men "sakta men säkert", med husvagnsförbättringarna. Installerade Victrons VenusOS i en Raspberry PI samt beställde några RuuviTags bluetooth temperaturgivare från Finland. Även gasolnivågivare från Mopeka men det tror jag inte föll väl ut. (i annonsen angavs leveransdatum men efter beställning fick jag besked "vi meddelar när vi kan skicka", jäävligt märkligt, kanske lurendrejeri?

Har installerat Victrons smartShunt men saknar data än så länge. Temperaturer kan jag läsa redan nu i gränssnittet.

Under sätet har jag byggt om rejält. Nu ryms inte mera än ett batteri och jag håller fortfarande på och försöker planera in alla enheter, det blir trångt.

Före

 
Efter
Säkringar längst till vänster, sedan huvudbrytaren... Solcellsbrytare till höger. Skall in några komponenter däremellan, på träskivan.

Delvis orsak till att det går trögt är att jag var och vilade upp mig

Men det var lyxigt. 12 olika måltidsval, tre olika sallader samt 6 olika efterrätter att välja mellan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar