fredag 8 februari 2013

Nya fynd

Senaste fyndet i bokhyllan på jobbet.


Nu var jag lat och kopierade bilden från nätet, på min står det "Nu 6:e reviderade upplagan", så den är från 1996.

Vill minnas att den införskaffades i samband med att jag utredde ifall det gick att besikta MC med endast springstart. D.v.s. utan vare sig startmotor eller kick.

Kan meddela att: 
1. Boken hjälpte inte ett dugg.
2. Samtal med representanter från SFRO hjälpte inte ett smack. 
3. Ett mail till bilbesiktningen (tror jag det hette på den tiden) hjälpte.

Bilbesikningen menade att ifall det var 1973 års modell eller äldre så var MC:n godkänd enligt nationella regler inte EU eller liknande regler och att det därmed var helt OK med springstart men att man var tvungen att springa igång den själv när besikningsman vill provköra...

EDIT
Ang. tidigare numrering av punkterna ovan så refererar jag till korvmajoren i Skellefteå när kompisen beordrade honom med orden "hörrö ditt kålhuvud, släng hit en kebab!"

- "Du, du inte komma hit och kalla mig grönsak! Jag säga dig tre saker - gå ut!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar