lördag 19 juli 2014

Holk


Påbörjade återfärden idag. Som avskedspresent fick vi ett par av farsgubbens egenhändigt tillverkade fågelholkar av björknäver och bräder som ursprungligen var tänkta att bli bordläggning till en träbåt.

På på lantstället har han uppsågat och hyvlat virke till en komplett båt men det skulle behövas någon som fogar ihop det till en båt innan det blir fågelholkar och annat.

Motorn, en gammal encylindrig Olympia, gavs muntligen till mig förra veckan. Inklusive propelleraxel, propeller och bränsletank(-ar).

Underförstått kan jag hämta virket också bara jag ser till att det blir en båt av det.

2 kommentarer:

  1. Håller med dig, problemet är att jag varken har utrymme, kunskap eller tid till ett sådant projekt.

    Att han någon att göra det på entreprenad kunde ju vara en lösning. Då är det ju endast en ekonomisk avvägning, nytta & nöje vs. kostnad.

    I sommar har jag åkt/behövt båt under sammanlagt 6 dygn och då inte haft något problem att låna... Och har man ingen båt behöver man inte bekymra sig om underhåll, bryggplats och uppställningsplats.

    SvaraRadera