måndag 19 juli 2021

Gå bet

 Skrapade av och fotade handtaget på den panna vars ändamål jag inte vet vad det är.

Primus No 1311 hittas inte på internet. Där går jag bet, än så länge.

Edit/: Fick för en tid sedan information från bättre underrättad person att det är en äldre typ av grillpanna. Funderade faktisk på att köpa den vid nästa besök, men då var den såld, som tur var.
/Edit

Sen hittade jag en spännande sak bland elekronikskrotet, en fungerade radiomottagare för kortvåg.

Den finns inte heller omnämnd på internet. Där går jag bet, än så länge.


På tal om att det var bättre förr, kolla in Clas Olson & Co katalogen från 1964-65

5 kommentarer:

  1. Ja, på den tiden var det en guldgruva för hemmafixare. själv byggde jag en enrörsmottagare och lyssnade på Radio Luxemburg på nätterna.

    SvaraRadera
  2. Även jag från "yngre generation" beställde en del grejjor från Insjön. Lyssnades även på Radio Luxenburg, men via egenlödd transistorradio. Även radio var bättre för. Stor del av av tjusningen försvann (även Radio Luxenburg) iom internet och närapå perfekt ljudåtergivning.

    SvaraRadera
  3. när man bläddrar i dom gamla katalogerna så ser man allt att det var bättre förr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och så minns man när man tummade sidorna med trimcylindrarna i Hobbex-katalogen

      Radera