fredag 12 april 2019

Layout

Provmonterade och konstaterade att det måste till nya länkarmar till den tilltänkta framgaffeln.


Svänger jag underdelen av styrstolpen framåt blir styrgeometrin konstig. Förutom ett väldigt stort försprång blir det stor längdskillnad på övre och undre länkarmarna ock den redan långa hojen blir än längre. 

Svänger man nedre styrstolpen åt rätt håll blir det för trångt för fjädern. 


Vad gäller vulstdäck har jag närapå gett upp att hitta passande till dom fälgar jag har. Det däck jag har är nog 26" bara i Thailand för måttmässigt är det närmare 28" och sådana hittar man inte. 

Nu sneglar jag i stället mot två nyare 21" fälgar med varsitt Avon Speedmaster MkII framdäck eller liknande. Kanske 21x2.5" mopeddäck?


Förmodar att det kanske inte är så lätta att hitta nyare 21" fälgar heller.

6 kommentarer:

  1. Yamaha DT 50 kan ha rätt dimension på framhjulet. Vet att jag använt såna däck på gamla 21 tum fälgar.

    SvaraRadera
  2. Testa http://www.proimp.se/varumarken/bribos/?fbclid=IwAR0OblYatkvxRtoWzTVAffZI5L6__-WC7NjTJGhbnjHn7H5DxGhXzPfNS6I

    SvaraRadera
  3. Jag har sneglat på just DT 50 men gillar inte "crossdäcken".

    Det ansra tipset skall jag kolla. Har suttit i i telefon med Alf's däcinport i fletA timmar...

    SvaraRadera
  4. Utan glasögon och TVtelefon förbättrar inte stavningen 🙄

    SvaraRadera
  5. Vilka gamla 21" fälgar förresten!?
    Från någon 98cc eller?
    Tips mottages 👍

    SvaraRadera