tisdag 13 juni 2023

Framdrift

Efter rätt lång väntan kunde jag äntligen hämta tanken till CB450'n.

Inte perfekt, men närapå. Notera att jag valde original vad gäller dekaler. Till o med varningsdekalen framför tanklocket.


/Edit
Färgen Light Ruby Red, har enligt mina efterforskningar Hondas färgkod NH-4 HX men någon översättning till något modernt har jag inte hittat. Det jag TROR motsvarar originalfärgen och som det också blev match på med färgskannern är Honda Milano Red, code R-81

Misstänker att gulddekalerna inte är de rätta utan till CB750. De är nog lite längre än de som satt original. Köpte dem från Reproduction decals, som om man frågar, kan plocka fram sådana även om dom inte officiellt saluför något till Honda längre...
(misstänker att Honda "bråkat" med dom. Har hört liknande tidigare på annat håll).
Edit/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar