lördag 3 juni 2023

Mörbultad

Tänkte köra bulten idag. Och planerade, för omväxlings skull, köra enligt anvisad hastighet. Men det hade jag inget för.

Kör man sakta så hinner olycka ifatt en. Höll 40km/h ut från Tungelsta mot bulten, men så beslöt sig en mötande motorcycklist för att göra vänstersväng. Jag blev tvungen att tvärbromsa OCH svänga för att inte fronta.


Mer eller mindre allt på vänster sidan på yxan är skadat, från för till akter, sas.

Skinnstället, skorna och hanskarna är nu härligt patinerade. Hjälmen klarade sig denna gånge8n.

Gubben själv hade inte behövt mera patina men det blev några blemmor, här o där.


Hade inga ispåsar hemma så det blir tinade  gröna ärter med middagen idag.

Skadeläget på yxan
- skavanker på framgaffeln
- framkåpan ej reparerbar, o fästen krokigt. Nya dekaler finns inte att få tag på
- blinkers och båda bakspeglarna kaputt
- kopplingshandtaget o omkopplarreglaget
- bula i tanken
- skrapmärken på generatorkåpan
- växelpedal o fotpinnen
- kolfiberdämparen skrapad, hela vägen
- cutsen sprucken under sadeln.

På gubben
- vänster ben, ankel o knä samt armbågen.
- höger tumme stukad, minst
- egot fick sig en ny törn.
/Edit efter en stund har nu vänster stortå börjat göra sig väldigt påmind Edit/

Få se vad försäkringsbolaget tycker, senare. Orkar inte ta tag i det just nu, ska dricka öl.

/EDIT2
Fyy f...n vad jag är känslig. Tror inte jag  kommer fot om fot i morgon. Tänk på dem som kör i shorts med gympadojor...

 
/EDIT3
Tror att det kanske blev en lätt kontakt mellan motorcyklarna ändå. Eftersom min högra backspegel är borta och motparten lade sin hoj på höger sida. Och jag lade mig i framstupa sidoläge på vänster sida.


Borde backspegel heta något annat på MC, kanske bakspegel? Man backar ju väldigt sällan :)

/Edit 4, 2023-06-11
På grabbens studentfest igår, noterades mitt haltande. Tre av gästerna gästerna,  sjuksjöterskor, rekommenderade unisont ett nytt läkarbesök efter att ha tittar på mitt knä. Testade ringa KRY och fick samma rekommendation, så åkte till närakuten i morse. 

Det blir bara "bättre". Nu en veckas antibiotikakur oxå, plus en bakterieodling. Få se ifall det blir ännu mera elände av detta...

2 kommentarer:

  1. Fy f.. skönt att det gick någorlunda bra. tänker ofta på det där med shorts å träskor när man själv kokar i sitt mc ställ det e bra att ha när det händer, krya på dig

    SvaraRadera
  2. Tack. Ingen större skada på gubben, vad jag vet i dagsläget.

    SvaraRadera