fredag 23 november 2012

Bara mässingen

Dagens besök på skroten gav intet och jag misstänker att det inte blir bättre framgent när kontanthanteringen försvinner och alla pengar skall sättas in på säljarens konto, när dom köper in skrot.

Tog i alla fall ett par foton:

Två tillbehör till rökbord, gissar jag. Liknar dom som hör till mitt rökbord.
Mitt rökbord är naturligtvis av bättre kvalitet :)



Sen hittade jag en intressant urtavla, hade det bara funnits tillstymmelse till urverk hade jag lagt den i köpkorgen ,även om själva huset säkert vägde 2-3kg, dvs en rejäl klump


Så här skall den maritima kronometern egentligen se ut, ungefär.


I detta skick kostar den ca 20 000 sek om man köper den på auktion hos Christie's
(den var iofs en 598:a från ca 1895 så tavlan jag hittade, 842:a, var gissningsvis nyare)

nuvarande startus: 90,07kg muskler + träningsvärk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar