tisdag 15 januari 2013

Tiden går

Vart tar tiden vägen. Sitter och lyssnar på gamla Eldorado inspelningar på http://www.radiogodis.se/eldorado_alinge.htm samtidigt som jag sneglar på kontorsväggen. Vill inte säga att jag stirrar in i väggen ...

På väggen finns ett diplom jag av någon outgrundlig anledning satt upp, jag var väl stolt? Årtalet är 1998!

Som av en händelse står det Eldorado på diplomet oxå. Sponsor till evenemanget är Sportfiske Eldorado, sedan länge konkursat. Av konkurförvaltaren fick jag köpa den Redington flugfiskespöbyggsats som jag tidigare redovisat (?) även om någon annan bett honom sätta undan den. Money talks!


Kursen är inte den första, i sitt slag, jag deltagit i. Ett par år tidigare var jag anmäld till en kurs som genomfördes ute på gården/gräsmattan framför Sjöhistoriska Museet.

I samma regi som kastkursen på diplomet genomfördes senare även ett par kurser i flugbindning, med den entusiastiske Lennarth som instruktör. Inte de heller de första kursena i sitt slag, jag deltog i.

Nuförtiden binds det inga flugor, även om bindstäd, trådar, tuppnackar och diverse material ännu finns kvar. På grund av diverse orsaker förlitar jag mig numera på fiskepolarens idoga flugbindande samt köpeflugor. Var det bättre förr? Ja just nu känns det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar