söndag 25 oktober 2015

Tronen

Har fått lite klagomål angående tillståndet på sätet till tronen. Händigt som regeringskansliet är så hade det inhandlats nytt säte från b-tema. TYVÄRR så var det för ett större arsle/tron.

D.v.s. oanvändbart och mindre fanns inte i trä, hos b-tema, ifall man inte önskade vit MDF. Hos funktionalistiska Bauhaus kunde man hitta ersättare för endast 1000 riksdaler, något som fick mig att fundera.

Väl hemma tog jag fram diverse verktyg och skred till verket. Skiter i hur många mantimmar detta blir och hur mycket det kostar... så länge jag inte behöver köpa "dyrt".

Får väl hålla med om att det ursprungliga locket inte såg så fräscht ut.


Men huvudsaken är väl att ingen faller i brunnen. Kommer fortfarande ihåg mina farföräldrars varningar om den farliga "pissbrunnen" utanför fähuset. (Den som inte vet vad jag menar får väl surfa på  nätet.)

En snabbis med slipmaskinen bättrade på ytan en aning.


Finishen blev ju lite ljus men det blir nog ok efter oljeblandningen (linolja, paraffinolja och balsamterpentin), jag brukade använda för knivskaft på en tiden jag sysslade med sådant.



Oljat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar