söndag 16 december 2018

Linslus

Eller snarare linsmöggel.

"Drömde fram" ett nytt projekt inatt. Detta innefattade ett teleobjektiv så idag letade jag fram min gamla systemkamera. Det första jag köpte med min första riktiga lön som jag fick från mitt första seriösa sommarjobb. 


En del av min andra lön använda jag till att köpa ett teleobjektiv, ett Sigma Zoom-K II, 1:4.5, 70-210mm. Precis vad som behövs till projektet.


MEN, när jag kollade med mobilkameran i teleobjektivet så upptäckte jag att det mest liknade en petriskål med en mögelodling, eller ett suddigt foto av fullmånen.


Tänkte att det kan väl inte vara så svårt att fixa och började demontera objektivet.


Naturligtvis satt möglet på linsen längst in. Den skruvmejslarna pekar på i bilden ovan. Nu får vi se ifall jag lyckas skruva ihop delarna tillbaka eller ifall jag köper ett objektiv på Tradera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar