torsdag 29 augusti 2019

Pålitligt

Som tidigare skrivits rapporterade min bil in till verkstaden att det var dags för service. Service bokades och jag lämnade in bilen 12e augusti och den rapporterades klar 2h senare.

Tyckte det var snabbt jobbat med tanke på omfattningen i serviceprotokollet, misstänksam som jag är.

Så i söndags den 25e augusti fick jag följande meddelande i displayen. Och mejl från verkstaden att bilen hade rapporterat att det var dags för byte av bromsbelägg!


Så på inte fullt två veckor gick bromsbeläggen från OK i serviceprotokoll till ca 15% kvar.
(pratade med verkstaden och dom menade att enligt serviceprotokollet uppskattade mekanikern beläggen till 50-60%).

Och i morse kom det muntlig rapport från den andra bilen, frugan var på väg från jobbet.
"det är någon fjädersymbol som blinkar"



Efters omstart av bilen så kompletterades den varningen med ytterligare en symbol.



Ja, vad symbolerna indikerar vet jag men det kan ändå vara något helt annat fel. Skall koppla upp datorn mot bilen och kolla vad den tycker att det är för fel.

En kollega hade samma indikeringar på sin bil av samma märke och modell och felet var en trasig tryckgivare!?

Edit.


Surfade lite på MAP sensorer och nu kan man knappt kolla på internet utan att översvämmas av reklam för MAP sensorer. Jävla Googlespionprogram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar