onsdag 28 augusti 2019

Stillestånd

Eländet man får ta när man bor så man måste åka genom huvudstaden till eller från jobb.

I fredags åkte jag från Västerås kl 16.00.
Efter två timmar kröp jag förbi Karolinska Institutet.


Filen längst till höger var den snabbaste av de fyra 30km/h filerna. Det var kaos så navigatorn föreslog alternativ väg.

En timme senare hade jag kommit till centralbron, en sträcka på 4km som enligt google maps ska ta 5minuter med bil.

Folk kör som idioter och stannar och blockera tom cykelfilen vid rött ljus...


Idag när jag kom från Västerås valde jag alternativ väg. Det gick en halv timme mindre långsamt.


Men egentligen är ju detta ett ickeproblem eftersom man införde trängselskatt och cykelfiler för en herrans massa år sedan vilket löste trängselproblemet. Tack miljöpartiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar