lördag 30 november 2019

Fel dag

Vissa dagar vet man att man borde gå och lägga sig direkt efter man stigit upp.

Steg upp lite senare än tänkt pga att jag sov dåligt i systugan/friggan eftersom min säng ockuperades av frugans systerbarn. Hastade iväg mot Västerås och ABB arena.

Första tre kilometrarna körde jag 40km/h på 50väg, efter en väglus. Sen dök det upp en ännu värre som körde 30. Körde om, såg polisbilen men tänkte att det är väl inget problem eftersom jag inte en körde över 50 ens när jag körde om.

Men vafaan.

"Den där omkörnningen hade du inget för, hehe", "Nu skulle du allt visa att det inte var tretti" bla,bla bla, Visa körkort och blås här och bla,bla, bla. Jag blev så förbannad så det retar mig fortfarande.

Hade god lust att be dom dra åt h...te och börja leta reda på bilbrännare, inbrottstjuvar, knarkare, personrånare, misshandlare och sånt dom skall hålla på med i stället för att sitta i bilen och trakassera folk som inte ens bryter mot trafiklagen. Jaga mopedister och epa-traktorförare är något dom även excellerar i.

Borde ha gjort en U-sväng, åkt hem och lagt mig  på nytt.


Nåväl, fick ju köra 150km/h resten av vägen och väl frame fanns inga parkeringar inom en km radie, det verkar bli värre med parkering varje gång. Inne på marknaden fanns inget jag ville ha förutom en flaska Mison men den "snoddes" framför ögonen på mig, fick åka hem tomhänt. Helt onödig resa mao. Billigare och enklare att handla på internet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar