tisdag 6 oktober 2020

(o)tur?

I morse när jag åkte till jobbet, i ösregnet, så hände det jag väntat på. Rejäl vattenplaning.

På motorvägen hade jag just hunnit upp i marschfart (100-isch). Låg i vänsterfilen där vägen svängde svagt åt höger. I ösregnet såg jag inte att halva vänsterfilen låg under vatten. Allt detta i kombination med dom dassiga sommardäcken resulterade i några lååånga sekunder parerande, i svag sladd, innan bilen dunsade in i mitträcket och studsade över i högerfilen med några parersladdar varefter jag fortsatte.

Av smällen att döma hade jag väntat mig helt inslagen vänstersida men märkligt nog begränsade det sig till ett litet skrapmärke på skärmen bakom bakhjulet plus lätt skrapad fälg varvet runt. Borde egentligen åkt rakt till pressbyrån och köpt lotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar