fredag 2 oktober 2020

Överstyr

Nu bråkar pumstyrningen (tryckströmbrytaren) till vattenbrunnen igen. Började skissa på en ny programmerbar PLC-styrd pumstyrning. Naturligtvis gick det överstyr och jag kompletterade med "extra allt".

 
Inget fel i det, egentligen, men när komponenterna sedan skulle passas in i den avsedda lådan så stötte jag på patrull, det blev knökfullt. Här får jag tänka om och hitta en annan lösning.

 
Speciellt noll- och jordplinten måste omformas. Det ser ut som om jag måste investera i en annan modell på plintarna, även om jag inte hade tänkt satsa annat än arbetstid i detta projekt. Alla komponenter, hitintills, är överskottsmaterial från jobbet.

Får jag bara omplacerat plintarna så får jag rum för en till modul i PLCn för kommunikation med vattenmätaren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar