måndag 12 oktober 2020

Post på nytt

Så var det dags igen. Hämtade ett paket som kom med spårningsnummer till Post Nord's lokala utlämningsställe. 

Stegade in och uppgav ett leveransnummer. Utlämnaren frågade ifall jag var Grogg vilket jag bekräftade (ingen legitimation krävdes) varefter paketet lämnades ut. 

Lite senare fick jag meddelande om att dom levererat ett paket till mig och en nöjd kundundersökning. Tänk om även detta paket försvunnit. I mitt svar kryssade jag inte för den glada gubben. (För att jävlas med dem skulle jag kanske påstått att jag inte hämtat ut något paket och begärt skadestånd).


Lite märkligt att dom skriver att dom levererat ett paket åt mig. Rent tekniskt så blev jag tvungen att köra 10km för att hämta ett paker.

Hemma, lite senare, hittade jag ett brev i postlådan. Brevet var adresserat till en okänd person på en annan gatuadress. Endast gatunummer var detsamma. Detta sker rätt ofta. Kanske mina saknade paket hamnat på den andra adressen?

Nu har jag bestämt mig för att, i stället för att sköta postutbärningen, börja åka till lokala postkontoret med varje fellevererat brev och skälla ut dem öga mot öga. Jag gjorde det några ggr det för ett par år sedan men tröttnade så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar