måndag 31 juli 2023

Semestersummering

Totalt ca 5000km+ med husbilen (och mellan 11 - 12 000 sek i diesel). Efter hemkomst visar det sig att hela sträckan skett under körförbud. Säljaren som skulle klassa upp bilen, till hyfsat stor kostnad, hade inte brytt sig om någon kontrollbesiktning sedan första halvan av 2022 när den senast skulle ha besiktigats?

/Edit
Efter mitt lite "strävt" formulerat mejl. Ringde försäljaren upp och menade att det nog är besiktningen som såsat till det, att dom inte ens skulle ha kunnat registrera ett obesiktigat fordon på mej?? Samt menade att fixar jag besiktningen "så ordnar vi upp kostnaderna efteråt".
Den som lever får se.
Edit/

Ungefär andra halvan av semestern

Förlorat o hittat:

a. Det sista jag gjorde på Kobben var att offra mina gamla glasögon till havet, vid bryggan. Senare tappade jag även ena skalmen till nya glasögonen när jag hade dom hängande i halsen på t-skjortan.
På återresan hittade jag ett par läsglasögon i skogen när vi fricampade.

b. Vid spinnfiske förlorades det ca 6st nya spinnare
Hittades 4st som andra förlorat

    Kopparfärgat verkar vara det mest gångbara.

c. Utom "tävlan" hittades även en ask innehållande en tandställning.
Passade inte i min mun så jag lät den ligga. 

Nämnvärda hållpunkter:

1. Fyra nätter på Kobben, i kanonväder.

2. Vildmarksvägen
    - Trappstegsforsen, åkte vi förbi "been there seen that"
    - Kanske även Fatmomakke varit sevärt,
      men det ösregnade så vi sket i det och åkte vidare
    - Stekenjokkplatån
    - Brakkåfallet & (nedan bild på) Hällingsåfallet

3. Kolbulle i Klövsjö

4. Vägen mellan Tännäs & Särna
    - Sveriges högst belägna asfalterade väg!?

5. Fricamping & spinnfiske vid Österdalälven

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar