lördag 23 september 2023

Urtid

Skulle egentligen ha tillverkar en utdragbar skohylla till husbilen, men på grund av mätonogrannhet så var den nyinköpta hyllan 1 cm bredare är luckan den skulle in genom. Så av det blev intet.

Hoppade snabbt över till slutmonteringen av stereorörförstärkaren. Den visade sig vara döv på etta öra, mono. Så det blev knas det med. Måste köpa nya potentiometrar. 

Tittade runt mig och ögonen föll på ett gammal solur jag snappade upp på en hundpromenad. Nya grannar städade tomten och ville bli av med eländet.


Soluret måste vara från tidens begynnelse för det saknar urtavla. Det är definitivt inte tillverkat under de senaste 50åren. Påmålat flera ggr.

Varför gör jag sådant här, börjar med helt onödiga projekt. Och detta borde egentligen sandblästras men för det måste jag i såfall baxa fram kompressorn. Tror jag nöjer mig med stålborste, eller kanske inte.

Örhängen på brunnen eller improviserad upphängning inför pensellackering.

 
/EDIT 2023-09-24

Blev mest svampplockning idag, men lite rostslipning blev det iaf. Började även pensla på Rustoleum


/EDIT 2023-09-26
 
Behöver ju även märka ut en urtavla och då utgår jag ifrån denna solurskalkylator.


Rätt så symmetrisk skala mot ifall man varit närmare ekvatorn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar