fredag 17 november 2023

Beklagligt

För fyra år sedan fick jag fel på en tryckgivare i bilen.
Givaren byttes men efter det har motorlampan lyst. På verkstaden har dom under åren bytt delar för 15 - 20 000sek (beroende på hur man räknar), utan resultat.

Har resettat larmet på parkeringen utanför besiktningen varje år men i år sket det sig och jag fick en 2:a. Efter ny reparation för 16 000sek  (dom bytte nu även delen som skulle ha bytts för fyra år sedan... så slocknade äntligen motorlampan, en halv dag. Sedan tändes den igen och så blev det en ny reparation, denna gång till "reapriset" 1500sek för en spridare.

Så gick det väl en halv vecka...  nu har jag en ny offert på ca 8 000 sek för byte av den troligtvis trasiga sensorn + en drivknut och ett hjullager.

Sen så säger mekanikern att dubbelmassesväghjulet är slut. Så nu har jag kollat vad bilen inbringar i inbyte hos bilhandlare. Kan konstatera att privat försäljning skulle inbringa bra mycket mer men då har man ju risken att den dyker upp på nytt. Och så orkar jag inte med massvis med samtal av prutnissar som först skall ha "bästa kompispris" i telefon och sedan ska pruta ännu mer ifall dom ens dyker upp.

https://www.instagram.com/reel/Czn1wHbudH8/?igshid=MTc4MmM1YmI2Ng==


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar