torsdag 21 mars 2024

Trotjänare

För länge, länge sedan införskaffades en flugfiskerulle. Numera bättre begagnad.

Denna har betjänat mig i en hiskeligt massa år på en hel del resor i och nerför älvar i norra Sverige. Därav några smärre skavanker.

När Danielsson och Loop "skiljde sig" realiserades en del reservdelar ut och jag köpte på mig några spolar.

Nu, idag, fick jag för mig att köpa på mig ett reservchassie eller hel reservrulle av samma modell.

Det enda jag hittat, än så länge, är begagnat på eBay. Inte i prisklassen jag förväntat mig.

Inte för jag väntat mig "gratis" men iaf. Ska nog dubbelkolla med Danielsson själv innan jag importerar från andra sidan Atlanten.

/EDIT
Enligt Danielsson finns det inga kvar så då är det begagnat som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar