Victron har en funktion för att komma komma åt VenusOS operativet med data från ansluten utrusning, över internet. Kan ju vara lite intressant när man väl anslutit fler enheter så att man även kan styra saker i husbilen...
Än så länge finns det, uppenbart, saker att fixa. Har inte lyckats få data ur energimätaren jag kopplade på inkommande landström (och just sådan datakommunikation jag jobbade med i 30år). Startbatteriets spänning visas inte mm, mm.
Sedan ett par gruvliga missräkningar:
- hade tänkt använda, en sedan tidigare oanvänd, Lenovo platta som lokal Victron display i husbilen. Det blev till intet. Hade glömt PIN-koden och fabriksreset gick inte heller eftersom det krävde det använda installationskontot som var anslutet till min gamla jobbmejl som inte längre finns. Och alla kända hack verkar vara åtgärdade i den Andriod version som är installerad.
- Makita LXT interfacet verkar inte fungera längre. Skulle göra Reset på ett par batterier men interfacet kunde inte koppla upp sig.
Inget blir tydligen som man vill. Hoppas kommande sommarresa blir som tänkt. Inte ens semester har man längre.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar