lördag 8 juni 2013

Å-färd

För många år sedan utmanade jag min bästa vän till "forsfärd" i min fars hemtrakter.

Vad gäller äventyrligheter är det inget jämfört med mina färder i Lappland, men där har vi brukat Gummiflottar och Gummikanoter, vilket varit på gränsen redan det. Här var utmaningen öppen Kanadensare i mindre forsar vilket är tillräckligt spännande.

Första etappen startade straxt ovan Hjulfors. Redan i forsnacken frågade kompisen ifall vi inte ska bära!? Mitt svar var - "vad ska du berätta om i vinter då? Nu åker vi!".

Illa förberedda som vi var hade jag, som satt fram, en "hobbypaddel" vilken bröts av redan i halva forsen och tvingade mig att hoppa i för att styra upp det hela. Sketabra början, nu fanns redan underlag för en vinterberättelse.

---

Vi gjorde två dagsetapper, en per sommar/år och kom fram till kraftverket i Hummelholm. Sen rann det ut i sanden.

Nu har jag tagit tag i saken igen och nu skall det avslutas. Deliverance!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar