söndag 11 augusti 2013

Gamla fotspår

Känns som jag inte kommer någon vart. Har nu samlat gamla bultar, i två dagar, ur diverse lådor för att  göra en zinktrummling i Trångsund. Hittar bara mer, verkar finnas hur mycket som helst.

Hittade diverse nav i en "fyndlåda" jag fick med vid ett motorköp. Hade jag hört till slitoslänggenerationen, kanske född med spelkonsol i händerna, hade naven gått direkt till kommunala återvinningen.

Nu ska jag göra ett försök med lokal återvinning, mest för att det går. Erkänner villigt att det går in under kategorin MOP.

Appropå ärtsoppa så blev jag bjuden på muslimskt bröllop i England. I inbjudan fanns en fras som jag inte vet hur jag skall tolka. "No boxed gifts". Alltså, är man då rädd att lådor kan smälla eller är det ett fint sätt att begära pengar i stället för oönskade "hyllvärmare"?

Undrar ifall dom serverar sprit? Förmodligen inte, för syns skull. Killen ifråga är i alla fall, bevisligen, inte bokstavstrogen när det gäller dryckesval

Nu kom ja att tänka på när jag och arbetspolare hamnade på privat fest i Nice med en massa muslimer. Goggvirke fanns inte, kunde ha varit i ryssland. Inte bra med ren vodka... inte för mig iaf. Hände saker efteråt som kunde ha varit ogjorda.

Bäst var åndå när polaren dansade med en riktig goding och hon undrade ifall han kunde tänka sig giftemål.
Han: - tyvärr, är redan gift.
Hon: - inget problem, i våran religion får man ha flera fruar :)

2 kommentarer:

  1. Zinktrumling i Trångsund ?
    Låter som nån slags fest ? eller kanske nåt inträdesprov i ett MC-gäng ?

    SvaraRadera
  2. Man kunde gott tro det men det är mera att våldföra sig på plånboken för att rostigt skrot skall bli blänkade skrot.

    Nå, alternativet är att köpa nytt men det skulle bli mycket dyrare ifall det ens går att få tag på vissa bitar.

    SvaraRadera