fredag 27 december 2013

Samhällsförfall

Fick idag ett brev, poststämplat 2013-09-27. Döm om min förvåning när jag läste innehållet, en inbjudan till min kusins födelsedag. Där ombads jag meddela, senast 2013-11-16,  ifall jag tänkte delta i festiviteten som gick av stapeln 2013-11-30.


Alltså, ett brev som skickas 50 km behöver 3 månader för att komma fram.
(D.v.s. en halv månad längre än vad det tog för den finlandssvenske guvernören av Alaska, under den ryska tiden, att ta sig från Finland vintertid med häst och släde samt hundspann genom hela Ryssland och över Berings sund till Alaska.)

Vart är vi på väg när en av samhällets mest basala funktioner fungera såpass undermåligt. Kan meddela att detta inte är första gånger som liknande händer och att jag påpekat detta på lokala postkontoret, flera gånger.

PS
Samtidigt med ovanstående brev anlände paketavin för paketet som omnämndes i inlägget Uppgivet


1 kommentar:

  1. Posten är nu mer bara ett halvlevande museum.Om några år helt bortrationaliserat.Nu är det E-mail som gäller.
    Det var bättre förr.

    SvaraRadera