måndag 25 augusti 2014

Måndag

Undrar ifall man skulle åka hem, försiktigt, så att inget mera olyckligt händer.
Hade lämpat av sonen utanför skolan och skulle backa ett par meter för att göra en U-sväng.

Poff! Hördes det när bakdäcket punkterade mot trottoarkanten. Vette tusan hur det gick till, backningsradarn sade inte ett pip. Naturligtvis har man tänkt sig att BMW skall ha Run Flat däck, vilket jag naturligtvis inte har, så det finns varken reservdäck eller domkraft.

GOOD YEAR Efficient Grip. Trasigt A i logotypen, sas. 












Bara att bita ihop och promenera till närmsta verkstad, samma verkstad där jag hämtade ut bilen i fredags efter att dom reparerat ett "standardfel" på avgasröret, läckage i skarv mellan grenrör och katalysator. Samtidigt passade jag på att anmärka på skrammel under bilen som tillkomit efter reparationen. En felkontruerad avgasrörsupphängning som tog en en och en halv timme att åtgärda... Jag tittade på så jag vet att mekanikern inte maskade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar