lördag 30 maj 2015

Otur

Började regna så fort jag hunnit gjuta lite, det kunde man ju täcka över.


Tankeverksamheten hade inte innefattat att mäta takpappen innan jag gjorde taket till hundens nya vindskydd.


Fixade till en skarvbit, lite tur hade jag för jag hann precis bli klar innan det började regna.


Hundens intresse var "sådär".


Han kunde sträcka sig till en posering. Sedan gick han och lade sig på gräsmattan i regnet.


Själv konstaterade jag att fiskehatten inte längre var vattentät utan i behov av en inoljning.


Sen bad regeringskansliet om att jag skulle limma ett par grillverktyg som separerat i diskmaskinen. Även om jag är emot slit och släng så är det ju inte ekonomiskt att fixa i detta fall. Limmet är dyrare än att köpa nya.



2 kommentarer:

  1. Du får väl föregå med gott exempel så hunden lär sig att använda kojan.
    Olja in hatten och kryp in i kojan några nätter så blir nog jycken intresserad.

    SvaraRadera
  2. Några nätter är väl att ta i. Jag provade faktiskt att krypa in men jag är lite väl trind för att det skall vara bekvämt. Och ja, hunden klämde sig in den med och jag hann få ett par rejäla "tungrullare" innan jag kunde fly ut.

    SvaraRadera