tisdag 16 juni 2015

Tanke två

Första tanke till tank till eldlåda till BBQ Smokern var min gamla 60L hyrdopresstank från pumpanläggningen (som jag naturligtvis sparat) men idag sprang jag på en en lite mindre, mera behändig, en. 

Kunde inte låta bli den, varför vet jag inte eftersom dimensionen borde vara 1/3 vad gäller eldlådans volym i förhållande till själva huvudtanken. Kapar jag ner tanken till 200L så bör ju eldlådan hamna på 66L och då är jag tillbaka till hydropresstanken


Kuriosa: Feldon's BBQ Pit Builder Calculator. Kan ju vara bra när skorstenen skall dimensioneras. (är bra sugen att montera ett grenrör men misstänker att genomströmningen blir för liten)

Den andra tanken kan man säkert använda till något annat. Det ger sig jag kommer nog på det så småningom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar