måndag 6 juni 2016

Just snyggt?

Idag besöktes Surahammar.


Snyggt? Felsignerat idolkort, kan det vara unikt eller standard 


Svensk och Engelsk spetsteknologi i förening. Fanns även i V-twin kombo

1000cc Husqvarna med raka rör tävlade med 50cc om högst, ljudvolym. 





Watzqvarnan tog sig hela 20m.
Och priset för bästa ljud ger jag till en av tre Norton Manx, den med megafon. 

Även ett par nyare fanns på plats men så länge jag var på plats så hördes inget från dem.


Besökte även MC-museet Gyllene Hjulet.
Sonen, ej på bild, fotograferades framför Professorns Eiber.
Ansiktsuttrycket var modell ättiksgurka tills jag menade att den minen passade alldeles utmärkt i Surahammar.

Efter det tog vi en sväng via Kolsva. Tittade på när det mekades engelskt, inlindat i svordomar. Därefter inhandlade tillbehör till fruns hoj. Snyggt blir det inte konstaterade jag efter test, så det blir kanske inte. Hade nog föreställt mig mera "slim fit".


Vid eftertanke ger ett sådant utstick mera utrymme för ett ben eller en fot.
Medföljande längre "motorbultar", upptäckte jag, är av modell gängstång, bara det...

På tillbakavägen blev det 45 min paus. Enligt radion  var det MC-olycka, kanske denna.


Får hoppas på det bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar