lördag 4 november 2017

Ditt & datt

Var inne på jobbet men fick inget gjort. Dök upp kollegor efterhand så det blev bara snack.

Tänkte städa lite i min "snickeboa" i stället. Hittade en nykel som kanske är från 1800-talets slut. Åtminstone tidigt 1900-tal.


Sen tog jag tag i avrostningen av en gammal plåtsax jag "befriade" från rostdöden i svärmors uthus. Denna gång använder jag produkt från Rusta.


Mitt avrostningskärl ble för litet så jag gick in i köket och hällde över avrostningen i en stor rostfri kastrull i stället. Spädde ut syran med vatten så det dröjer nog hela natten.

Efter det sökte jag och hittade bilder från kompressorbygget där jag tillverkade verktyg för att få snits på rören.


Så ja...

Edit 
Källforskade lite: 
- B.A. Hjorth & Co till aktiebolag 1899 
- 1954 döptes firman om till Bahco 
Så där emellan tillverkades nyckeln

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar