fredag 17 maj 2019

Jävla skit

För ett par tre år sedan satsade jag pengar på en borstlös Makita batteridriven "proffs" vinkelslip. Just för att slippa allehanda problem so t.ex.slipdamm i kolen etc.

Idag när jag kapade plåt till bandlipsprojektet så dog den. Följer man felsökningsschemat så hamnar man hela tiden på "Replace Stator Complete", á 130 Euro på eBay, från Finland.

Edit/
Eller 1500sek + moms från Makita service partner i Sverige.
Eller 83USD från AliExpress + allaehanda pålagor när paketet väl kommer till Sverige
/Edit

Kan tycka att den skulle hålla längre för sporadiskt hobbybruk. Får fundera på att köpa annat märke i framtiden. (Borrmaskinen av samma fabrikat är jag inte heller speciellt imponerad av)

Åker på bakluckeloppis på söndag och köper förmodligen på mig några bättre begagnade vinkelslipar. För 1300 fyller jag hela bakluckan med no-name vinkelslipar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar