söndag 15 december 2019

Missöden

Fortsatte med routerbordet idag. Första missödet var att jag valde duralaluminium att göra fästplattan till överhandsfräsen av (eller heter det handöverfräsen?). Dural är ju ett drygt material att jobba med, inte fullt så illa som rostfritt men ändå.

Andra missen var att kapa plattan i mörkret ute med vinkelslipen. Fick justera rätt kraftigt och då är det nästan bara pansarfil som fungerar av mina verktyg.



En bandsåg hade väl varit rätt behändigt plus bandslipen som jag inte renoverat klart ännu. (4-5:e projektet framöver)

Sen fräste jag hålet för fästplattan. Tredje missödet kom när jag fräste sista hörnet och ögonproteserna föll av mig och fräsen fräste lite extra.


Det syns bra vilket hörn det är.

Efter det var det slut på missöden för då tog jag kväll.


Förbättringar finns redan inplanerade. Blir dom av så blir plattan större och då kan jag justera sådana skavanker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar