fredag 6 december 2019

Vibrerad

Förra veckans uppstartsförsök av minicrossen slutade i ett misslyckande.

Konstaterade att förgasarrenovering nu var ett måste och beställde ett fögasarrenoveringskit från Sumo. Billigt men så tillkom ju postens pålagor eftersom det skickades från amerikat. Snabbt gick det iaf.

Så slumpade det sig att kollegan inhandlade en liten ultraljudstvätt häromdagen så även det testades. Renare blev delarna ju men kliniskt rent (som förväntat) blev det inte alls. Mässingen skulle nog behöva andra rengöringsmedel, ifall jag inte skulle bytt alla munstycken och justerskruvar..


Renoveringskit:et innehåller mer delar än Hondas. Men hade jag köpt från K&L så hade jag även fått med skruvarna till flottörhuset + avtappningssskruven (som jag nu tappat bort)

Men en sak skiljer från orginal, nålen (och emulsionsröret) som är synligt tunnare. Blev detta bajs nu eller...? Var ska jag nu börja med clips:et? Kan detta bero på att det förutom XR80R skall delarna även passa till XR80 & XR75 ?


Munstycken var i övrigt samma dimensioner 95 på huvudmunstycket och 35 på tomgångsmunstycket.

Kunde ju även köpt en helt ny Kina-förgasare för halva priset men det lät jag bli eftersom jag inbillar mig att orginalförgasaren är bättre.

Aldrig få man vara riktigt glad. Få se vad som svarar om dmo svarar.

EDIT/
Svaren var: "Vad vill du ha hjälp med?", "Personen som kan hjälpa dig tog ledigt idag", "Påminn oss i morgon", "Vad vill du ha hjälp med?" Jävla skitföretag!
/EDIT




Anekdot. En gång fick jag höra från frun -"Försök nu se lite glad ut". Varvid jag svarade, -"vad har jag att vara glad åt". Det var fel svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar