fredag 5 februari 2021

Plastiskt

Efter att den nya skrivaren stått och gottat till sig under skrivbordet ett par veckor så tog jag tag i det.

Det verkar vara Ikea som varit med och tagit fram den...

 
Lådan var relativt platt

Och det ingick diverse värdelösa insexmejslar, "fastnycklar" och skruvar av olika storlekar.

 
Efter att ha monterat ihop den, första gången,


så konstaterade jag att det inte var som Ikea för här blev det tre skruvar över, inte tvärtom.
Avbitaren tycker jag verkar gedigen iaf.


Sen började finjusteringen.


Vissa delar var så svårjusterade så jag nötte upp de dåliga skruvskallarna och fick tillverka nya skruvar utifrån Biltemas rostfria insexsskruvar som jag svarvade ner skallarna på.

Efter det kallade jag in en bekant som haft liknande skrivare i flera år.
Han fick tweaka det sista och förklarar finesserna. Han hade även med en av mina enkortsdatorer som han anpassat enligt mina önskemål. Det och andra finesser och uppgraderaingar kommer efterhand.

Sen drog vi igång provutskrift av medföljade demofil.


Två timmar och tjuguåtta minuter satt jag och kollade på utskriften innan den kukade ur.
Tror det beror på att etta örat böjde sig uppåt av värmen och att det fastnade i skrivhuvdet.
I övrigt tyckte det blev nästan perfekt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar