fredag 14 maj 2021

Ofullbordat

Letade runt bland gamla bilder och hittade ett projekt om inte blivit fullbordat, ännu.

Det hela började med en artikel jag hittade på internet, i slutet av 90-talet !!). Tanken var/är att bygga en replika för gatan. Första inköpet, var liket av en av skrotbaronens första classic-racers.

 
Efter diverse måttande på bilder från internet modifierades ramen efter bästa förmåga.
Aluminiumtank och cuts införskaffades, nedan provmonterat.
 
 
För att inte behöva bygga och trimma en motor själv (även om jag har delar till flera) så införskaffades en classic-räser att ta motorn (och hjulen) från. Så gott som alla andra delar tillverkade jag eller köpte på eBay.
 
 
Sen spårade det ur, det blev barn och husköp och andra prioriteringar så det projektet fick läggas på is, tillsvidare.
 
I ett senare skede fick jag en annan idé. Gjorde en deal med frugan, vi kom överens om att ifall jag köper en hoj åt henne så kan jag ta licens för classic-racing. Jag råkade ju ha en racer med maskinkort stående. Licensen togs men där kunde jag inte heller proritera in några race. Var på god väg, köpte en skåpbil att frakta racern med, en Peugeot och naturligtvis havererade den så det hjälpte till att det projektet förlivit ofullbordat, tillsvidare. 

Sent om sider köpte jag en hoj åt frun men den kör jag mest med själv. Nu övningskörs det med grabben så nästa projekt (dröm) är att han skall fullborda alla dom saker som förblivit ofullbordade, än så länge.

För nu börjar jag inse att alla projekt (det finns flera) kanske inte hinner realiseras inom den utmätta tiden. Att spara projekten "till pensionen" är kanske väl positivt tänkande. I värsta fall så stupar man på målsnöret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar